1. Dreptul de retragere
Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate la distanta: consumatorul are dreptul de a se retrage din contractul la distanta, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit).
2. Exceptiile
Potrivit prevederilor art.16 din OG 34/2014 nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:
produse care au depasit termenul de 14 zile calendaristice de la data primirii
produse al caror termen de garantie expira in mai putin de 10% din totalul zilelor cuprinse in perioada de valabilitate
produse care au fost distinct personalizate la cererea clientului sau care au fost achizitionate pe comanda speciala pentru client
categoria produselor care prin natura lor, din motive de protectie a sanatatii sau de igiena, nu pot fi returnate (de ex. produse de igiena personala, produse alimentare etc.), cu exceptia situatiei in care sunt inca sigilate;
produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului);
cartuse/ tonere desigilate;
Este de asemenea obligatoriu ca produsele sa fie returnate in ambalajul original (ambalajul in care au fost achizitionate), cu toate accesoriile si eticheta integre, fara urme de utilizare, deteriorare, lovire. Produsele se returneaza in unitatea de ambalare (pachet, rola, cutie, bucata etc).
Produsele se returneaza in ambalajul original, insotite de factura fiscala si/sau bonul fiscal de achizitie, precum si documentatia aferenta (fise tehnice, manuale de utilizare, documentatie tehnica, certificate de garantie si/sau conformitate).
Nerespectarea conditiilor de mai sus, precum si punerea produsului, prin orice mijloc, intr-o stare necorespunzatoare repunerii in vanzare, duce la refuzul returului.
3. Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informeaza Papetarie.ro cu privire la decizia de retragere din contract si transmite un e-mail la adresa comenzi@papetarie.ro. In termen de 48 ore lucratoare de la transmiterea notificarii, cumparatorul va primi pe e-mail numar de inregistrare si detalii cu privire la solicitarea inaintata.
4. Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare
In cazul in care cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 14 zile de la receptia acestuia, toate costurile de returnare vor fi suportate de catre consumator, cu exceptia situatiilor in care motivul returului este imputabil Austral Trade SRL, firma care detine magazinul virtual papetarie.ro.
Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate, precum si cartuse sau tonere desigilate si produse personalizate la cererea clientului si care au un Bun de Tipar acceptat in prealabil de acesta. Vanzatorul va face receptia fizica a marfurilor returnate la primirea in depozit si isi rezerva dreptul de a refuza primirea in stoc si returnarea contravalorii in cazul gasirii unor neconformitati. Consumatorul va fi informat in scris prin posta electronica asupra neconformitatilor constatate si invitat la depozitul companiei pentru recuperarea produselor.
5. Rambursarea sumelor
Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului, transmisa de catre vanzator (O.U.G Nr.34/2014, art. 13, punctele 1, 2, 3 si 4).